lördag, oktober 4

Får ulls kuddar

Denna slinga jag har vävt ska bli fyra par kuddar. Dom här är jag jätte stolt över.Det ligger mycket svett och tårar bakom dessa. (Upptäckte även att jag var allergisk mot fårull)
Dom är gjorda av tvättad fårull som jag har vävt in i en slags dubbelväv. mormansk.
Undersidan är av ull garn, även varpen. Sedan har ullockarna plockats in var efter.
Jag har även plockat in mohärull från Gunillas get (det vita hjärtat, nummer tre i slingan)
Det första hjärtat är av finull, det var riktigt svårt att tvätta.
Idén fick jag från en bok med ull kläder, efter det utvecklade jag idén och designen själv med hjälp av min vävfröken. Det var roligt att göra dessa, är dock inte riktigt klar än ( ska göra baksidorna också, sedan sy ihop dom till kuddar). Bild kommer upp när de är helt färdiga.

Inga kommentarer:

Välkommen