torsdag, oktober 7

Bakdag.




Idag har jag haft en riktig bakdag.
Jag blev så himmla sugen på västerbottenspaj, svängde ihop en och då blev det fyra äggvitor över.
Så jag gjorde lite maränger, nedre bilden.
Hmmm dom blev super goda.
Är ju lite lat av mig så spritsen fick ligga kvar i lådan.
Det går mycket fortare att klicka ut dom och man spar på disken;)

Mammi kommer i morgon på raggmunks lunch.
Tänkte jag skulle ha någon efterätt, det blev fransk päron paj.
Översta bilden.
I den är det mandelmassa och kesella och......
Kanon god.
Gjorde två stycken, vi tjuvsmakade på en i kväll;)

När jag ändå var i farten så svängde jag ihop två fralla bröd.
Mammisen ska ju sova över här så det blir lite gott frukostbröd.

2 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Oj vad duktig du varit. Alltihopa ser jättegott ut. Man blir verkligen inspirerad. Ha en god helg !!! // Eva

Carina sa...

Oj det suger i magen när man kommer in här och det går nästan att känna lukten ;*)

Välkommen